Vuoden 2014 Pohjois-Pohjanmaan Liikunta ry:n toimintakertomukseen pääset tutustumaan tästä linkistä.
Urheiluseurat - tiesittekö, että voitte liittyä PoPLin jäseneksi!
Jäsenedut löytyvät sivuiltamme ja niitä päivitetään tarpeen mukaan.
Pohjois-Pohjanmaan Urheilugaalan 2014 palkitut

Kiitokset kaikille Pohjois-Pohjanmaan Urheilugaalassa mukana olleille, teitte illasta arvokkaan juhlan.

Vuoden 2015 Pohjois-Pohjanmaan Urheilugaalasta löytyy kuvia PoPLin facebook sivuilta, käy katsomassa.

Virpiniemen liikuntaopisto
Kunnossa kaiken ikää
Opetusministeriö


Uutisia

Presidentti Ahtisaari keskustelee Porissa urheilusta ja rauhasta (tänään)

Olympiakomitea, Valo ja Paralympiakomitea näkyvät Porin SuomiAreena-tapahtumassa heinäkuussa monella tavalla. Torstaina 16. heinäkuuta Porin Stadionilla järjestetään lasten olympialaiset ja paralympialaiset kello 10.00-13.15. Tapahtumassa pääsee kokeilemaan eri urheilulajeja sekä tapaamaan huippu-urheilijoita. Sateen sattuessa tapahtuma järjestetään Karhu-hallissa.

SM-viikko järjestetään Tampereella ensimmäistä kertaa 2016 (25.6.2015)

SM-viikon tavoitteena on koota jopa 15 eri lajin suomalaiset huiput kilpailemaan oman lajinsa SM-mitaleista samalle paikkakunnalle. Tapahtuma on osoitus suomalaisen urheilun uudesta toimintatavasta, jossa eri lajit tekevät tiivistä yhteistyötä toinen toisiltaan oppien.

Valmentajan erikoisammattitutkinto alkaa elokuussa Vierumäellä (24.6.2015)

Valmentajan erikoisammattitutkinto (VeAT) alkaa uusien tutkinnon perusteiden mukaan elokuussa Vierumäellä. VeAT on tarkoitettu valmentajille, jotka valmentavat nuorten tai aikuisten maajoukkueita, toimivat akatemiavalmentajina tai Nuorten Olympiavalmentajina tai ovat seurassa tai lajiliitossa toimivia valmennuspäälliköitä.

Pidä seurassasi Urheilemalla treeneihin -teemaviikko (23.6.2015)

Tiesitkö, että hyväksi urheilijaksi kasvetaan urheilemalla ja liikkumalla paljon – joka päivä! Nuoren urheilijan tulisi liikkua ja harjoitella vähintään 20 tuntia viikossa. Minuutteja ja tunteja kertyy harjoituksista, peleistä ja kilpailuista, mutta ajallisesti suurin merkitys on arkiliikkumisella (mm. kävely, pyöräily) ja omatoimisella harjoittelulla. Kävellen, pyöräillen, scootaten tai rullaluistellen taittuvat kohtuullisen pituiset matkat kodin ja harrastuspaikan välillä.

Kansalliset suositukset istumisen vähentämiseen korostavat aktiivisia valintoja (17.6.2015)

Istumisen aiheuttamat haitat vähenevät helposti välttämällä istumista ja paikallaan oloa aina kun voi, kulkemalla paikasta toiseen seisten, kävellen tai pyöräillen ja pyrkimällä vaihtelemaan asentoja päivän mittaan. Aikuisten esimerkki on tärkeä, sillä istumisen haittoja pitäisi ehkäistä ennalta jo lapsuudessa. Näin todetaan 17. kesäkuuta julkaistuissa sosiaali- ja terveysministeriön kansallisissa suosituksissa istumisen haittojen vähentämiseen.

3 kesävinkkiä: Rokataan, etsitään pareja ja ollaan vauhdikkaita hyppyrottia (12.6.2015)

Pihat, puistot ja kesälaitumet kutsuvat leikkimään. Tässä kolme hauskaa kaikkialle ja kaikenikäisille sopivaa ideaa. Aloitetaanko Rokkihipalla, jossa saa rokata kun jää kiinni?

Hyppy vieraalle maalle – ”työvaihtarit” käynnistyvät Gymnaestradassa (9.6.2015)

Valon ja Suomen Olympiakomitean johtajisto pääsee ensimmäisten joukossa kokeilemaan uutta Tapahtumat Tutuiksi (TaTu) -toimintamallia heinäkuussa Gymnaestradassa. Juontajapestit odottavat puheenjohtaja Risto Niemistä, pääsihteeri Teemu Japissonia ja Valon yhteiskuntasuhteista vastaavaa johtajaa Nelli Kuokkaa.

Pitkä välkkä on valmis paikka koulun ja seuran yhteistyölle (3.6.2015)

Halusimme miettiä, mitä mielenkiintoista uutta voisimme tarjota Liikkuva koulu -ohjelmassa jo mukana oleville kouluille. Kun esiin nousi idea yhteistyöstä seurojen kanssa, se tuntui heti kokeilemisen arvoiselta, kertoo lasten ja nuorten liikunnan aluekehittäjä Anne Kekäläinen Pohjois-Savon Liikunnasta ja Urheilusta.

Onnea ja hämmennystä – havaintoja hallitusohjelmasta (29.5.2015)

Sanotaan se heti aluksi: Juha Sipilän hallitusohjelmassa on paljon sellaista, joka ei ilahduta allekirjoittanutta lainkaan. Sitkeän työn, laajojen verkostojen sekä sparraavan ja kannustavan yhteisön yhteisenä tuloksena ohjelmassa on kuitenkin muutama kohta, jotka saavat aikaan hyvän olon tunteen – työ ei ole mennyt hukkaan, hallitus haluaa lisätä liikettä kaikkien suomalaisten arkeen. Kiitän lämpimästi hallitusneuvottelijoita ja kaikkia muita asiaan vaikuttaneita siitä, että tekstistä löytyy liikunta- ja urheiluyhteisön keskeisiä tavoitteita.

Kansanedustajien enemmistö liikunnan ja urheilun asialla (28.5.2015)

Vaalikone, jossa käsiteltiin liikuntaa ja urheilua sekä kansalaistoimintaa, keräsi suuren suosion. Lähes puolet (48 prosenttia) ehdokkaista ja yli puolet (52 prosenttia) eduskuntaan valituista kansanedustajista vastasi vaalikoneemme kysymyksiin.

 

PoPLin toimisto on suljettu heinäkuun.

Avoinna 3.8.-11.8. ma-pe klo 8-15.

 

TULEVIA KOULUTUKSIA JA TAPAHTUMIA
HUOM! Muista ilmoittautua ajoissa!!
 

Lisää liikettä työpaikoille! -koulutuskiertue pk-yritysten johdolle, henkilöstöhallinnolle, työsuojelutoimijoille, työhyvinvointivastaaville sekä kaikille asiasta kiinnostuneille to 3.9. klo 8:30-10:30 Oulussa
Liikuttajan tehoviikonvaihde pe 2.10. klo 17:30-21 ja la 3.10. klo 10-19 Oulussa

 

 Koulutus järjestetään viikonloppuna 18.-20.9. 2015

Instagram