Pidä seurassasi Urheilemalla treeneihin -teemaviikko

23.6.2015

Tiesitkö, että hyväksi urheilijaksi kasvetaan urheilemalla ja liikkumalla paljon – joka päivä! Nuoren urheilijan tulisi liikkua ja harjoitella vähintään 20 tuntia viikossa. Minuutteja ja tunteja kertyy harjoituksista, peleistä ja kilpailuista, mutta ajallisesti suurin merkitys on arkiliikkumisella (mm. kävely, pyöräily) ja omatoimisella harjoittelulla. Kävellen, pyöräillen, scootaten tai rullaluistellen taittuvat kohtuullisen pituiset matkat kodin ja harrastuspaikan välillä.

Urheilulliseen elämäntapaan kasvetaan lapsuudessa. Urheiluseurat voivat yhteistyössä kotien kanssa lisätä lasten arkiliikuntaa ja kannustaa omatoimiseen liikkumiseen ja harjoitteluun. Vanhemmat voivat kannustaa lastaan fillaroimaan treeneihin ja lähtemällä itse pyörällä mukaan. Aikuiset innostavat lapsia omalla esimerkillään.

Haastamme teidät kokeilemaan Urheilemalla treeneihin -teemaviikkoa – jaa kokemukset ja osallistu arvontaan! 

  1. Pitäkää seurassanne, ryhmässänne tai joukkueessanne Urheilemalla treeneihin -teemaviikko(t) valitsemananne ajankohtana touko-syyskuun aikana
  2. Kerätkää teemaviikkoon osallistuvalta urheilijalta, valmentajalta, joukkueenjohtajalta tai vanhemmalta kommentti: ”Miksi kannatti tulla lihasvoimin treeneihin?/ Mikä oli kivaa?/ Paljonko kertyi kilometrejä?/ vapaa sana” 
  3. Toimita kommentti meille tästä ja osallistu pyörän satulansuojuksien ja yllätyspalkintojen arvontaan. Arvonnat suoritetaan 16.6. sekä 16.10.

Julkaisemme kommentteja: Hyvä Lasten Urheilu -Facebook-sivulla. Viestissä näkyvät kommentti, kommentin antajan etunimi ja seura.

Lisätietoja ja materiaaleja avuksesi: 

http://www.sport.fi/lasten-ja-nuorten-urheilu/apua-arkeen/urheilemalla-treeneihin-teemaviikko

Lähdetään porukalla lihasvoimin liikkeelle!

#kokeillaan
#kasvaurheilijaksi